Pe Alice Teodorescu o știam de ceva vreme, dinainte de a ține cursuri și, când am văzut că este lector la Fundația Calea Victoriei, mi-am propus să merg la un training susținut de ea pe teme legate de content creativ și de marketing. Dar a venit pandemia peste noi și acum trăim în acest nou normal, în care aproape totul s-a mutat online, deci și cursurile fundației.
Un pic rezervată mărturisesc că am fost cu zoom-ul în mare vogă, de care am stat departe până acum. Dar, până la urmă, lăsând la o parte îndoielile, am decis să încerc experiența de a face un curs online. Și bine am făcut, pentru că Atelierul de Content Writing mi-a plăcut, a foat bine structurat și susținut, cu informații utile.
De altfel, Fundația Calea Victoriei are o ofertă foarte variată de cursuri și ateliere pentru adulți și copii. Eu am optat pentru unul de adulți (doh!!) și fix pentru cel de mai sus, din motive care țin strict de ceea ce fac profesional.
Într-o lume digitală, de care se pare că vom trăi mai aproape ca niciodată, este important, mai ales dacă facem content pentru branduri sau companii, să ne întrebăm: ”pentru cine scriem? cine este clientul nostru și care este călătoria lui cu produsul pe care îl vindem? ce caută el? și ce probleme îi poate rezolva contentul scris de noi?”.
Pornind de la experiența utilizatorului/clientului Alice Teodorescu spune în prezentarea cursului său: ”Se vorbeşte foarte mult despre conţinut, însă puţini sunt cei care vorbesc despre context. În mediul digital, în care majoritatea produselor ni se adresează direct, contextul şi design-ul centrat pe utilizator joacă un rol important în momentul de faţă. Probabil că aţi auzit termeni precum human-centric design, human-computer interaction, design thinking sau user experience (UX). Toţi aceşti termeni au în comun ideea de a te uita, în primul rând, la nevoile oamenilor pe care vrei să îi ajuţi (prin produsele şi serviciile tale).”
Care este profilul profesional al lectorului
Alice Teodorescu este doctor în Ştiinţele Comunicării, are peste 10 ani de experienţă în comunicare, creare de conținut, consultanță de brand și planificare strategică. Scrie texte de toate felurile (creative writing, content marketing și copywriting) și aduce mult din experiența ei în cercetare și practică la acest curs. În plus, mi s-a părut foarte utilă perspectiva pe care o expune în atelierul său, aceea că un conținut bun și elocvent pentru client și, implicit pentru brand, se axează pe o cercetare a publicului și are un scop concret, cuantificabil în acțiuni ale clienților/utilizatorilor în relația cu un produs/serviciu.
Și, nu în ultimul rând, Alice are o voce caldă și o atitudine foarte prietenoasă în predare, ceea ce pentru mine contează mult. 🙂
Ce afli de la Atelierul de Content Writing cu Alice Teodorescu
Dacă vrei să înveți doar să scrii content, din punct de vedere al structurii unui text, acest curs nu este neapărat pentru tine, este mai avansat. Trebuie să fi început deja să faci asta, ca să îți fie mai util cursul, dar asta nu înseamnă că nu îl poți urma. Alice explică multe noțiuni de început de drum în crearea de conținut.
Dacă vrei să afli cum să scrii pornind de la experiența utilizatorului, adică pe limba lui, și ești măcar un pic familiarizat cu metodologia Design Thinking, acest curs ți se va părea mult mai interesant. Pentru că explică de ce este bună combinația dintre această metodologie și Content Marketing.
Structura cursului, informații și resurse
Cursul are o structură de 5-6 ore, pe care Alice le-a împărțit în două seri online, are parte de teorie și parte de practică. Ne-a dat chiar și temă pentru acasă. 🙂 În cele două întâlniri am explorat:
1. Termenii, definiţiile şi teoriile din conceptul UX: ce este User Experience, Fagurele UX, ce este și cum construim o ”persona”, Customer Journey și cum facem un interviu care ne ajută să descoperim atributele și comportamentele utilizatorilor. Toate acestea sunt un real suport când gândim un conţinut centrat pe utilizator/consumator pentru că ținem cont de psihologia comportamentală.
2. Studii de caz şi exerciţii de scriere funcţională pentru care ne-am pus „papucii” unor utilizatori/consumatori.
3. În altă parte a atelierului am discutat, cu exemple, despre regulile de bază în scriitura de content marketing și am făcut mai multe exerciții, ca să fixăm noile cunoștințe deprinse.
Acuma, consultați și voi programul de cursuri al Fundației Calea Victoriei, eu am mai văzut ateliere care mi-au făcut cu ochiul din zona psihologiei, dezvoltării personale, istoriei artei, a Bucureștiului și chiar astrologiei. Programul actualizat este aici.